Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71264
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorShin, Junhyoung Michael-
dc.date.accessioned2021-12-24T03:33:08Z-
dc.date.available2021-12-24T03:33:08Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn0882-0945-
dc.identifier.urihttps://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71264-
dc.description.abstractThis essay compares historically unrelated religiopolitical iconographic programs exe-cuted in Byzantine Empire and Northern Wei China of the sixth century, and points out the common mechanism, through which these two cultures made use of religious imagery to promote imperial authority. They deployed different religious topoi befitting their respective Orthodox Christian and Buddhist-Confucian statecrafts, but arrived at surprisingly similar visual experiences. The key to the visual tactic employed in both sites, I would argue, lies in the trinity and multiplicity of the divine.vi_VN
dc.language.isoenvi_VN
dc.relation.ispartofseriesBuddhist – Christian Studies;Vol. 40 .- P.369-384-
dc.subjectSan Vitalevi_VN
dc.subjectBinyang Cavevi_VN
dc.subjectEusebius of Caesareavi_VN
dc.subjectTanluanvi_VN
dc.subjectEmperor Justinianvi_VN
dc.subjectEmperor Xuanwuvi_VN
dc.titleEmperor, Empress, and the Divine in San Vitale and the Binyang central cavevi_VN
dc.typeArticlevi_VN
Bộ sưu tập: Buddhist Christian studies

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
3.23 MBAdobe PDF
Your IP: 216.73.216.232


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.