Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71537
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DC | Giá trị | Ngôn ngữ |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bharucha, Rustom | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-28T08:52:14Z | - |
dc.date.available | 2021-12-28T08:52:14Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 0742-5457 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71537 | - |
dc.description.abstract | This review-article focuses on two documentary films on the Ramayan performance tradition in India-Leela in Kheriya (2016), directed by Molly Kaushal, which focuses on a Ramlila performance in the village of Kheria Patiwara in Uttar Pradesh, where the role of Ram is played by a Muslim in the larger context of inter-community harmony, and In the Shadow of Time (2016), directed try Shankhajeel De, which documents the cultural appropriation of Havana Chhaya, a shadow-puppet tradition from Odisha, by Indian stale agencies and urban cultural entrepreneurs. Both films are linked through the affinities of the filmmakers to subaltern communities and the ways in which the Ramayan narrative continues to resonate within the everyday life struggles of local communities. | vi_VN |
dc.language.iso | en | vi_VN |
dc.relation.ispartofseries | Asian theatre Journal;Vol. 37, No. 01 .- P.159-178 | - |
dc.subject | Review-essay | vi_VN |
dc.subject | Documenting Ramayan | vi_VN |
dc.subject | Leela | vi_VN |
dc.subject | Kheriya | vi_VN |
dc.subject | In the shadow of time | vi_VN |
dc.title | Review-essay: Documenting Ramayan: Leela in Kheriya and In the shadow of time | vi_VN |
dc.type | Article | vi_VN |
Bộ sưu tập: | Asian theatre journal |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 4.67 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 18.117.249.181 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.