Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71537
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorBharucha, Rustom-
dc.date.accessioned2021-12-28T08:52:14Z-
dc.date.available2021-12-28T08:52:14Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn0742-5457-
dc.identifier.urihttps://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71537-
dc.description.abstractThis review-article focuses on two documentary films on the Ramayan performance tradition in India-Leela in Kheriya (2016), directed by Molly Kaushal, which focuses on a Ramlila performance in the village of Kheria Patiwara in Uttar Pradesh, where the role of Ram is played by a Muslim in the larger context of inter-community harmony, and In the Shadow of Time (2016), directed try Shankhajeel De, which documents the cultural appropriation of Havana Chhaya, a shadow-puppet tradition from Odisha, by Indian stale agencies and urban cultural entrepreneurs. Both films are linked through the affinities of the filmmakers to subaltern communities and the ways in which the Ramayan narrative continues to resonate within the everyday life struggles of local communities.vi_VN
dc.language.isoenvi_VN
dc.relation.ispartofseriesAsian theatre Journal;Vol. 37, No. 01 .- P.159-178-
dc.subjectReview-essayvi_VN
dc.subjectDocumenting Ramayanvi_VN
dc.subjectLeelavi_VN
dc.subjectKheriyavi_VN
dc.subjectIn the shadow of timevi_VN
dc.titleReview-essay: Documenting Ramayan: Leela in Kheriya and In the shadow of timevi_VN
dc.typeArticlevi_VN
Bộ sưu tập: Asian theatre journal

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
4.67 MBAdobe PDF
Your IP: 18.117.249.181


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.