Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71538
Nhan đề: Ritual and Theatrical Performance in Ramdilla
Tác giả: Mason, David
Từ khoá: Ritual
Theatrical performance
Ramdilla
Năm xuất bản: 2020
Tùng thư/Số báo cáo: Asian theatre Journal;Vol. 37, No. 01 .- P.179-199
Tóm tắt: An examination of Ramlila performance in Trinidad and Tobago, particularly; the multi- night performance by children, organized each year by the Hindu Prachar Kendra (HPK). Performances such as the HPK’s annual Ramdilla demonstrate ways in which the distinction between ritual and theatre is artificial. The HPK’s Ramdilla adapts conventional Ramlila elements in order to dramatize the history of people of Indian origin in the Caribbean island nation, extending back to a more-or-less forced relocation from India in the mid-nineteenth century. This Ramlila adaptation operates to create Trinidad and Tobago as a genuinely Hindu home - not the representation of a romanticized India, but Ram’s sacred land, per se. The creative force of the Ramdilla shows how neither ritual nor theatre is fundamentally mimetic, even if both involve representation and meaning. The activity that we call, variously, ritual and theatre emerges to satisfy a core, human urge to make something, and in bringing into being something that was not there before, we experience ourselves as participants in an otherwise alien cosmos.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71538
ISSN: 0742-5457
Bộ sưu tập: Asian theatre journal

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
4.75 MBAdobe PDF
Your IP: 3.133.124.107


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.