Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71547
Nhan đề: Cross-gender china: across yin-yang, across cultures, and beyond jingju
Tác giả: Guo, Chao
Từ khoá: Cross-gender China
Across yin-yang
Across cultures
Beyond jingju
Năm xuất bản: 2020
Tùng thư/Số báo cáo: Asian theatre Journal;Vol. 37, No. 01 .- P.281-284
Tóm tắt: Utilizing nandan, or “male-to-female cross-gender performers” (p. 2) to impersonate female roles is a time-honored practice on the stage of xiqu (indigenous Chinese theatre). The prototype of nandan dates back to the use of fake women (nong jia furen) initiated by the late Tang actors;¹ while nandan, as a considerable force in the theatre, was not full-fledged until the historic development of the chuanqi (literally “transforming of the marvellous”, romance) style of xiqu during the Ming period (1368-1644).
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71547
ISSN: 0742-5457
Bộ sưu tập: Asian theatre journal

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
966.86 kBAdobe PDF
Your IP: 3.17.79.169


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.