Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71547
Nhan đề: | Cross-gender china: across yin-yang, across cultures, and beyond jingju |
Tác giả: | Guo, Chao |
Từ khoá: | Cross-gender China Across yin-yang Across cultures Beyond jingju |
Năm xuất bản: | 2020 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Asian theatre Journal;Vol. 37, No. 01 .- P.281-284 |
Tóm tắt: | Utilizing nandan, or “male-to-female cross-gender performers” (p. 2) to impersonate female roles is a time-honored practice on the stage of xiqu (indigenous Chinese theatre). The prototype of nandan dates back to the use of fake women (nong jia furen) initiated by the late Tang actors;¹ while nandan, as a considerable force in the theatre, was not full-fledged until the historic development of the chuanqi (literally “transforming of the marvellous”, romance) style of xiqu during the Ming period (1368-1644). |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/71547 |
ISSN: | 0742-5457 |
Bộ sưu tập: | Asian theatre journal |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 966.86 kB | Adobe PDF | ||
Your IP: 3.17.79.169 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.