Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/81
Nhan đề: Desing and evaluation of seat suspension system using wedge-cam mechanism
Tác giả: Le, Thanh Danh
Từ khoá: Seat suspension
Low frequency isolation
Năm xuất bản: 2017
Tùng thư/Số báo cáo: Tạp chí cơ khí Việt Nam;Số10 .- Tr.67-70
Tóm tắt: This paper will introduce a seat suspension model with wedge-cam mechanism.In thus model, the person and seat frame called isolated object is supported by a wedge, a roller and a spring having positive stiffness named "load supporting mechanism", meanwhile another mechanism with the negative stiffness including a spring and a semi-circular cam is used to correct the dynamic stiffness of the system. Due to the opposite of the positive and negative stiffness mechanisms, the designed system attains the low dynamic stiffness but still remains the load bearing ability. Then, the dynamic stiffness-configurative relationship is investigeted. Finally, an apparatus model is fabeicated to evaluate the isolation effctivemess of the proposed system. The experimental results show that the designed outperforms the traditional system.
Định danh: http://172.18.63.105/jspui/handle/123456789/81
ISSN: 0866-7056
Bộ sưu tập: Cơ khí Việt Nam

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
245.95 kBAdobe PDF
Your IP: 3.135.214.226


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.