Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/81
Nhan đề: | Desing and evaluation of seat suspension system using wedge-cam mechanism |
Tác giả: | Le, Thanh Danh |
Từ khoá: | Seat suspension Low frequency isolation |
Năm xuất bản: | 2017 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Tạp chí cơ khí Việt Nam;Số10 .- Tr.67-70 |
Tóm tắt: | This paper will introduce a seat suspension model with wedge-cam mechanism.In thus model, the person and seat frame called isolated object is supported by a wedge, a roller and a spring having positive stiffness named "load supporting mechanism", meanwhile another mechanism with the negative stiffness including a spring and a semi-circular cam is used to correct the dynamic stiffness of the system. Due to the opposite of the positive and negative stiffness mechanisms, the designed system attains the low dynamic stiffness but still remains the load bearing ability. Then, the dynamic stiffness-configurative relationship is investigeted. Finally, an apparatus model is fabeicated to evaluate the isolation effctivemess of the proposed system. The experimental results show that the designed outperforms the traditional system. |
Định danh: | http://172.18.63.105/jspui/handle/123456789/81 |
ISSN: | 0866-7056 |
Bộ sưu tập: | Cơ khí Việt Nam |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 245.95 kB | Adobe PDF | ||
Your IP: 3.135.214.226 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.