Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/87827
Nhan đề: EFL Pre-service Teachers’ Perceptions of Continuing Professional Development Activities: A case Study at a University in Vietnam
Tác giả: Nguyễn, Anh Thi
Lê, Vũ Thúy Vi
Từ khoá: Sư phạm Tiếng Anh
Năm xuất bản: 2023
Tóm tắt: This study investigated EFL pre-service teachers’ perceptions of the importance of continuing professional development (CPD) activities. 110 EFL pre-service teachers at a university in Vietnam volunteered to participate in this study. A questionnaire was employed to collect quantitative data. The results generally showed that pre-service teachers were highly aware of the importance of CPD activities. Specifically, the results indicated that pre-service teachers strongly believed in the significance of CPD activities in (1) raising awareness of strengths and weaknesses, (2) acquiring new knowledge, (3) solving a particular problem, (4) upgrading skills due to changes in society or the field, (5) advancing one’s career and (6) finding fulfillment in one’s work to prevent burnout. Accordingly, the study provides possible suggestions and implications for teachers and other related stakeholders regarding implementing CPD activities for their career development.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/87827
Bộ sưu tập: Khoa Ngoại ngữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
708.68 kBAdobe PDF
Your IP: 3.142.124.237


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.