Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/88475
Nhan đề: Investigating Vietnamese EFL high school students’ pronunciation of allomorphs of English inflectional morphemes -ed and -s
Tác giả: Bùi, Minh Châu
Nguyễn, Tiến Quang
Từ khoá: Sư phạm Tiếng Anh
Năm xuất bản: 2022
Tóm tắt: This study examined the relationship between EFL students' knowledge and their performance in pronouncing allomorphs of English inflectional morphemes {-ed} and {-s}. The study involved 31 high school students in Can Tho City in the Mekong Delta of Vietnam. Data of the study were collected through a pronunciation written test (PWT) and a pronunciation oral test (POT). The findings showed that all the students had phonological knowledge of the two morphemes; however, the majority of the participants made errors in pronouncing them which indicated their lack of pronunciation performance. In addition, there was no correlation between the students’ phonological awareness and their pronunciation performance detected in the study. Based on the results, pedagogical implications were suggested.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/88475
Bộ sưu tập: Khoa Ngoại ngữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
737.14 kBAdobe PDF
Your IP: 18.217.87.78


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.