Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/88927
Nhan đề: Using Unfilled Pauses to Measure (Dis)fluencies in Consecutive Interpreting
Tác giả: Trương, Thị Ngọc Điệp
Đàm, Lê Thanh Trúc
Từ khoá: Ngôn ngữ Anh
Năm xuất bản: 2023
Tóm tắt: Unfilled pauses (UPs) are often used as a measure of interpreting fluency, but there is no consensus on how to identify and characterize UPs. The selection of a threshold to identify UPs varies widely across interpreting research literature, ranging from 0.2 to 3 seconds, without empirical evidence to support a particular threshold. This study aimed to provide empirical evidence by examining the correlations between three acoustically measured UP-related temporal variables (number of UPs per minute, mean UP length, and phonation time ratio) and fluency ratings provided by human raters for 16 different pause thresholds increasing from 0.25 to 1 second. The study analyzed a small corpus of 13 Vietnamese-English consecutive interpretations. The results showed that higher pause thresholds generally led to lower correlation coefficients, and the mean length of unfilled pauses had the strongest correlation with subjective fluency rating. The study suggests that future research should carefully consider the selection of pause thresholds when using UPs as a measure of interpreting fluency.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/88927
Bộ sưu tập: Khoa Ngoại ngữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
943.3 kBAdobe PDF
Your IP: 3.142.54.153


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.