Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/94015
Nhan đề: IMAGE-BASED RECOMMENDATION SYSTEM.
Nhan đề khác: HỆ THỐNG GỢI Ý SẢN PHẨM QUA HÌNH ẢNH
Tác giả: Nguyễn, Thái Nghe
Huỳnh, Hữu Bảo Khoa
Từ khoá: CÔNG NGHỆ THÔNG TIN - CHẤT LƯỢNG CAO
Năm xuất bản: 2023
Nhà xuất bản: Trường Đại Học Cần Thơ
Tóm tắt: Online shopping has transformed consumer behavior, making online purchases more accessible. This shift has increased the need for effective and precise product recommendation systems. Traditional recommendation methods like Collaborative and Demographic Recommendation System face challenges, particularly the cold-start problem of suggesting products to new users with limited interaction histories. Content-Based Recommendation System, using keyword matching, often leads to inconsistent recommendations due to the varied descriptions of products. To address these challenges, this study introduces an Image-based recommendation system which is then combined with collaborative recommendation system to create a hybrid recommendation system. This method leverages the visual features of products in the dataset, such as color and shape, which are significant factors in consumer preferences, yet are often overlooked in textual descriptions. In addition, the dataset has been chosen and collected on the Internet and then stored at Kaggle [1].
Mô tả: 81 TR
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/94015
Bộ sưu tập: Trường Công nghệ Thông tin & Truyền thông

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
3.26 MBAdobe PDF
Your IP: 18.221.59.242


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.