Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/95246| Nhan đề: | Designing experiential-based process of STEM learning situations for solving math questions on area theme for grade 5 |
| Tác giả: | Phan, Thị Hiệp |
| Từ khoá: | Area theme Competence STEM |
| Năm xuất bản: | 2023 |
| Tùng thư/Số báo cáo: | Dong Thap University Journal of science;Vol. 12, No.03 .- P.38-45 |
| Tóm tắt: | The article analyzes the experiential-based process of STEM. Accordingly, some learning situations and activities are introduced so that students could find the minimum area for the constant perimeter rectangles. Upon exploration activities, Scratch software, and the hypothetical garden in the schoolyard, students are deemed to develop their competencies in Mathematics, information, technology, and critical thinking. At the same time, the article also suggests strategies to motivate students to compare the optimality and limitations of square, rectangular and circle categories embracing many practical applications and uses. In this way, students are likely to develop a comprehensive competence. |
| Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/95246 |
| ISSN: | 0866-7675 |
| Bộ sưu tập: | Khoa học ĐH Đồng Tháp |
Các tập tin trong tài liệu này:
| Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
|---|---|---|---|---|
| _file_ Giới hạn truy cập | 3.52 MB | Adobe PDF | ||
| Your IP: 216.73.216.2 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.