Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/95246
Nhan đề: Designing experiential-based process of STEM learning situations for solving math questions on area theme for grade 5
Tác giả: Phan, Thị Hiệp
Từ khoá: Area theme
Competence
STEM
Năm xuất bản: 2023
Tùng thư/Số báo cáo: Dong Thap University Journal of science;Vol. 12, No.03 .- P.38-45
Tóm tắt: The article analyzes the experiential-based process of STEM. Accordingly, some learning situations and activities are introduced so that students could find the minimum area for the constant perimeter rectangles. Upon exploration activities, Scratch software, and the hypothetical garden in the schoolyard, students are deemed to develop their competencies in Mathematics, information, technology, and critical thinking. At the same time, the article also suggests strategies to motivate students to compare the optimality and limitations of square, rectangular and circle categories embracing many practical applications and uses. In this way, students are likely to develop a comprehensive competence.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/95246
ISSN: 0866-7675
Bộ sưu tập: Khoa học ĐH Đồng Tháp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
3.52 MBAdobe PDF
Your IP: 216.73.216.2


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.