Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/95427
Nhan đề: Behavioral intention towards online food purchasing after the social distancing period of Covid-19 in Danang city, Vietnam
Tác giả: Le, Thi Minh Hang
Le, Viet Tuan
Từ khoá: The intention to online food shopping
Social distancing
Covid19
Năm xuất bản: 2022
Tùng thư/Số báo cáo: Journal of Trade Science;Vol.10, No.04 .- P.33-44
Tóm tắt: Social distancing due to Covid-19 exposes consumers to abnormal situations and forces them to passively change their buying behaviors, leading to partly shifting to online shopping channel choices. This study was conducted right in the social distancing period in Danang City, from August 20th to September 15th, 2020. By developing a conceptual framework integrating predicting intentions models TAM, TRA, TPB with VAB model (Homer and Kahle, 1988), and Perceived Risks, this study recognizes an ongoing trend in online purchasing of Vietnam consumers during- and post-Covid 19. Together with a witnessed upward trend in online food purchasing behaviors during the social distancing period, online markets also anticipate a positive growth of buying intentions after social distancing. These behavioral intentions are affected not only by the original anchors from TAM, TRA, TPB models but also by personal values and perceived risks.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/95427
ISSN: 1859-3666
Bộ sưu tập: Khoa học Thương mại (Journal of Trade science)

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
6.57 MBAdobe PDF
Your IP: 216.73.216.0


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.