Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/28658
Nhan đề: Influences of employees' perceptions of corporate social responsibility on job satisfaction - a study in hochiminh city
Tác giả: Vo, Thi Thanh Nhan
Le, Thi Diem My
Le, Thi Thanh Xuan
Từ khoá: Corporate Social Responsibility
Employee perception
Job satisfaction
Năm xuất bản: 2018
Tùng thư/Số báo cáo: Tạp chí Khoa học Trường ĐH Mở Tp.HCM (Journal of Science HCM Open University);Số 08(2) .- Tr.43-55
Tóm tắt: The present study aims to explore the influences of employees’ perceptions of corporate social responsibility (CSR) on their satisfaction in different sectors. The results of literature review shows that there are three components in employees’ perceptions of CSR, including Philanthropic CSR, Ethical CSR and Environmental CSR; and it is impacted by Perceived CSR capability, Ethical program, and Perceived fit between corporate culture and CSR activities. The research findings have confirmed the proposed hypotheses; and it is obvious that Employees’ perceptions of CSR have a significant impact on Employees satisfaction. From the research findings, there are some crucial points to note. Firstly, firms should design their own ethical programs. Secondly, firms should communicate their CSR practices to improve employees’ perceived CSR capabilities. These points are quite important to increase employee satisfaction.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/28658
ISSN: 1859-3453
Bộ sưu tập: Khoa học Trường ĐH Mở Tp.HCM (Journal of Science HCM Open University)

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
8.09 MBAdobe PDF
Your IP: 3.14.10.129


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.