Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4828
Nhan đề: A Study of Teaching Mathematics Word Problems in Primary Schools of Vietnam
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Ngô, Trúc Phương
Từ khoá: Word problem
Mathematics education
Problem solving
Primary education
Mathematics textbook
Năm xuất bản: 2015
Tùng thư/Số báo cáo: International Journal of Education and Research;3 .- p.463-474
Tóm tắt: In mathematics curriculum of primary education of Vietnam, students solve word problems from Grade 1 to Grade 5 – the final Grade in primary schools. The questions are that “How do students of Grades 1 begin to learn this type of problems?”, and “What are teachers’ opinions on teaching mathematics word problems?. The results of our study presented educators’ the conceptions on the type of problems in primary education, also showed that how textbook “TOÁN 1” (Mathematics 1) introduced word problems to students, what difficulties students often encountered and how interesting students were in solving mathematics word problems.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4828
ISSN: 2201-6740
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_567.06 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.129.67.26


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.