Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4829
Nhan đề: Teaching Parabola With Dynamic Software “Gegeobra”: A Pedagogical Experiment in Vietnam
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Lê, Trọng Phương
Từ khoá: SPWG model
ICT
Parabola teaching
Dynamic software
GeoGebra
Mathematics education
Năm xuất bản: 2015
Tùng thư/Số báo cáo: International Journal of Education and Research;3 .- p.427-436
Tóm tắt: GeoGebra is a dynamic mathematics software, it is very helpful for teaching mathematics. In Turkey, particular for topic “Parabola”, Reis, Z. A., Ozdemir, S. (2010) used GeoGebra to teach Parabola and outcomes of students in experimental class were better than the ones of control class. Learning from Reis and Ozdemir, in Vietnamese context, we want to verify whether teaching Parabola by guided discovery with GeoGebra in schools could be more effective or not in comparison with teaching Parabola with traditional methods of teaching. The results of the study also showed that Vietnamese students learned in dynamic environment of GeoGebra obtained the good learning outcomes of mathematics.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4829
ISSN: 2201-6740
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_512.48 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.145.8.42


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.