Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/5172
Nhan đề: Using Analogical Reasoning in Teaching Mathematics: A Survey of Mathematics Teachers at Secondary Schools in the Mekong Delta – Vietnam
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Bùi, Phương Uyên
Từ khoá: Analogical reasoning
Analogy
Teaching with analogy
Co-ordinate methods in space
Mathematics education
TWA model
Năm xuất bản: 2015
Tùng thư/Số báo cáo: International Journal of Sciences: Basic and Applied Research;21 .- p.90-100
Tóm tắt: Teaching with analogies is an effective teaching strategy. Therefore, teachers from different countries have been studied and applied this strategy to teaching specific subjects in secondary schools. The study analyzed 20 lessons in the chapter “Coordinate Method in space” (Geometry 12) which were given by 18 mathematics teachers at the secondary schools in Mekong Delta region (Vietnam), and the results showed that only 5 lessons in which teachers used analogical reasoning to help students construct new knowledge.
Định danh: http://localhost:8080//jspui/handle/123456789/5172
ISSN: 2307-4531
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_199 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.23.87.113


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.