Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/5172
Nhan đề: | Using Analogical Reasoning in Teaching Mathematics: A Survey of Mathematics Teachers at Secondary Schools in the Mekong Delta – Vietnam |
Tác giả: | Nguyễn, Phú Lộc Bùi, Phương Uyên |
Từ khoá: | Analogical reasoning Analogy Teaching with analogy Co-ordinate methods in space Mathematics education TWA model |
Năm xuất bản: | 2015 |
Tùng thư/Số báo cáo: | International Journal of Sciences: Basic and Applied Research;21 .- p.90-100 |
Tóm tắt: | Teaching with analogies is an effective teaching strategy. Therefore, teachers from different countries have been studied and applied this strategy to teaching specific subjects in secondary schools. The study analyzed 20 lessons in the chapter “Coordinate Method in space” (Geometry 12) which were given by 18 mathematics teachers at the secondary schools in Mekong Delta region (Vietnam), and the results showed that only 5 lessons in which teachers used analogical reasoning to help students construct new knowledge. |
Định danh: | http://localhost:8080//jspui/handle/123456789/5172 |
ISSN: | 2307-4531 |
Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ | 199 kB | Adobe PDF | Xem | |
Your IP: 3.23.87.113 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.