Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4248
Nhan đề: “Didactical Contract” As a Tool for Finding out Students’ Errors in Solving Problem: An Illustration in Analytic Geometry
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Bùi, Phương Uyên
Từ khoá: Didactical contract
Error in solving problem
Analytic geometry
Mathematics education
Năm xuất bản: 2016
Tùng thư/Số báo cáo: Scholars Bulletin;2 .- p.182-184
Tóm tắt: In this study, we used the concept “didactical contract”, which was introduced by Guy Brousseau in 1980, as a tool for finding out the errors of students. In order to illustrate this approach, we used the type of a task: “In the space Oxyz, write the general equation of a plane (P) passing through point A(xₒ, yₒ, zₒ) and parallel to two straight lines: (d₁) and (d₂) ((di) and (d₂) are not parallel to each other)” which was mentioned in mathematics textbooks of Vietnam. We formulated the hypothesis H: there exists a rule of didactical contract: When solving the problem, students don’t verify whether (d1) and (d₂) are parallel or not; therefore, students will commit errors in the case of (d₁) and (d₂) are parallel. The results of study showed that many students committed errors in solving the exercise because of the above didactical contract.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4248
ISSN: 2412-897X
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_291.18 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.136.97.64


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.